Siste nytt Gå til nyhetsarkiv >

24.2.2020

Bibliotekmøtet 2020 – her er programmet

Bibliotekmøtet arrangeres 18.-20. mars i Haugesund. Vi skal snakke kampen om kunnskap, hva det vil si å være bibliotekar, Nasjonal bibliotekstrategi, bibliotek som kunnskapsbygger, samskaping og mye mye mer. Meld deg på her! Bibliotekbesøk arrangeres av Rogaland fylkesbibliotek tirsdag 17. mars. Se til slutt i programmet. #bibmøte2020   ONSDAG 18. MARS 10:00-11:30 Åpningsmøte   Hovedtaler … Fortsett å lese Bibliotekmøtet 2020 – her er programmet

4.2.2020

Riksteatret – På turné våren 2020

Våre personlige medlemmer får 20 prosent rabatt på 4 billetter til hver forestilling på Riksteatret. Riksteatret er hele landets teater. Deres oppgave er å tilby scenekunst av fremste merke til publikum over hele landet.   Sult av Knut Hamsun Få bøker har betydd så mye for så mange som Sult. Nå blir Hamsuns klassiker teater for … Fortsett å lese Riksteatret – På turné våren 2020

3.2.2020

NBF Spillutvalg er etablert!

NBF Spillutvalg er et nyetablert frivillig utvalg som ønsker å fremme fysiske og digitale spill i norske bibliotek, og løfte bibliotekarers kompetanse om et utlånsmedie som er i stadig utvikling. Tekst: Anders Grønning og Oda Rosenkilde på vegne av NBF Spillutvalg. Stortinget lanserte nylig sin dataspillstrategi for 2020-2022. Nasjonalbiblioteket og Norsk filminstitutt (NFI) har fått hovedrollene, … Fortsett å lese NBF Spillutvalg er etablert!

27.1.2020

På Bibliotekmøte – Nye modeller for drift av bibliotek

Nye modeller for drift av bibliotek er et tema som er sentralt i den nye bibliotekstrategien. Men hva vil det egentlig si? Hvordan samarbeide om bibliotektjenester med andre typer bibliotek og hvordan lages lokale løsninger for nye tjenester? Hvordan bruke ansattes kompetanse og hva betyr brukermedvirkning for biblioteket? Hva fører servicetorg eller bokhyller og bokutlån … Fortsett å lese På Bibliotekmøte – Nye modeller for drift av bibliotek

24.1.2020

Gratulerer Abid Q. Raja!

Abid Q. Raja fra Venstre ble i dag utnevnt til ny kultur- og likestillingsminister etter Trine Skei Grande. Norsk Bibliotekforening gleder seg til å jobbe med en kulturminister som sier at bibliotekaren «var den aller viktigste personen i min oppvekst».

[sam id=1]

ArrangementerSe alle arrangementer >