Webinar om brannslukking

For bibliotekledere og bibliotekansatte

I vår arrangerte vi sammen med Agder fylkesbibliotek og NBF Agder et webinar om langsiktig politisk påvirkning. Nå skal vi ha et webinar om mer akutt brannslukking, og dette vil foregå tirsdag 4. oktober 2022 kl. 09.00-11.00. Webinaret er gratis og åpent for alle medlemmer i Norsk Bibliotekforening.

Høsten er tiden for utarbeiding av neste års budsjett i alle landets kommuner. Etter oppfordring fra tillitsvalgte har vi laget et webinar som vil dreie seg om hva du kan gjøre hvis det kommer uforutsette forslag om budsjettkutt for ditt bibliotek. Hva kan du gjøre når det brenner? Hvem kan du kontakte i kommunen? Hva kan man si offentlig uten å oppfattes som illojal? Hva kan vi i Norsk Bibliotekforening bistå med? Finnes det utveier selv om budsjettet allerede ligger på bordet?

Dette er et tilbud til alle medlemmer i Norsk Bibliotekforening.
Er du ikke medlem?
Du kan enkelt melde deg inn her

Webinaret melder du deg på her

Frist for påmelding: onsdag 28. september!

Program

09.00-09.05 Velkommen v/ Karoline Askheim, organisasjonskonsulent i Norsk Bibliotekforening
09.05-09.35 Innledning v/ Ann Berit Hulthin, generalsekretær i Norsk Bibliotekforening

• Innledning – frister, informasjon og voksenopplæring
  • Hvilke argumenter har du? Hvordan finne argumenter?
  • Lojalitet.

09.35-10:05 Hva kan du gjøre? – Erfaringer fra Hamarøy kommune v/ Mari Hopland, biblioteksjef i Øvre Eiker
10.05-10:35 Hvordan kan Norsk Bibliotekforenings regionlag og NBF sentralt bistå?
v/ Vidar Lund, leder i Norsk Bibliotekforening
10.35-11.00 Spørsmål og erfaringsutveksling i plenum

Har du spørsmål?
Kontakt Karoline Askheim på e-post ka@norskbibliotekforening.no eller telefon 970 83 991.