Nasjonal bibliotekdag

Årets tema er skolebibliotek. Leder Vidar Lund vil besøke skolebibliotek på Lillestrøm. Nasjonal bibliotekdag skal skape oppmerksomhet rundt bibliotek og våre brukere. Bli med på feiringen!

Nasjonal bibliotekdag skal synliggjøre bibliotekene ovenfor beslutningstagerne og folk flest. Hvis skolebibliotek ikke er et tema du ønsker å bruke, kan hver enkelt selv bestemmer hva man vil fokusere på. Vil du tilby gebyramnesti, by på kaffe og kjeks eller ha høytlesning og quiz. Alle oppfordres til å gjøre noe på dagen og vise fram bibliotekets mange tilbud.

Nasjonal bibliotekdag er også en god anledning til å snakke om bibliotek med dem som ikke vanligvis er på biblioteket. Kanskje du vil dele ut brosjyrer på stand?

Alle som markerer Nasjonal bibliotekdag kan fritt benytte logoer, farger og bilder som dere finner her. Lager du noe morsomt? Vis det til oss! Bruk emneknagg #nasjonalbibliotekdag eller del bilder på vår Facebook-side eller send bilder til oss på e-post. Husk å spørre de du fotograferer om det er ok å dele bildet på nett.

Norsk Bibliotekforening kan dessverre ikke sende ut fysisk materiell til alle som skal gjøre noe på Nasjonal bibliotekdag, men vi oppfordrer alle til selv å lage det materiell de ønsker seg. Plakater, T-skjorter, bokmerker, ballonger, buttons, brosjyrer, vimpler, krus eller bokbind!