Siste nytt Gå til nyhetsarkiv >

5.8.2020

Nasjonal bibliotekdag 1. september

Det nærmer seg Nasjonal bibliotekdag 1. september. Bli med på feiringen! Årets tema er skolebibliotek. Norsk Bibliotekforening arbeider for å bedre skolebibliotekenes vilkår innenfor utdanningssektoren. Et skolebibliotek skal inneholde en samling som er relevant i forhold til skolens undervisning og elevenes læring. Det gjelder både opplæring i verdier som menneskeverd, kulturelt mangfold, og betydningen av … Fortsett å lese Nasjonal bibliotekdag 1. september

9.6.2020

Landsmøteprotokoll 2020

Her finner du landsmøteprotokoll for 2020.

5.6.2020

Landsmøteuttalelse: Skolebibliotek

Norsk Bibliotekforening mener det er viktig å opprettholde skillet mellom folkebibliotek og skolebibliotek, og ivareta deres særpreg. Forslaget til den nye opplæringsloven fjerner begrepet skolebibliotek, og erstatter det med bibliotek. Et skolebibliotek kan ikke erstattes av noe annet bibliotek, for eksempel et folkebibliotek. Skolebibliotekets aktiviteter og samling må være tett knyttet opp til skolens daglige … Fortsett å lese Landsmøteuttalelse: Skolebibliotek

27.5.2020

Vidar Lund valt til ny leiar i Norsk Bibliotekforening

På det digitale landsmøtet 26. mai vart Vidar Lund valt som ny leiar i Norsk Bibliotekforening (NBF) etter Mariann Schjeide. Vidar Lund er biblioteksjef i Levanger, men vil arbeide fulltid for NBF frå og med i sommar. Mariann Schjeide gjekk av etter 6 år som leiar i Norsk Bibliotekforening. – Biblioteka er viktige institusjonar for … Fortsett å lese Vidar Lund valt til ny leiar i Norsk Bibliotekforening

8.5.2020

Smittevernveileder for bibliotek

Bibliotekarforbundet og Norsk Bibliotekforening har sammen med gode bidragsytere og ressursfolk i miljøet laget en smittevernveileder for bibliotek. Vi håper veilederen kan være til nytte. Nedlastbar plakat.

[sam id=1]

ArrangementerSe alle arrangementer >