Siste nytt Gå til nyhetsarkiv >

13.1.2020

Kåringen av Årets bibliotek 2019 fra praksisstudentens perspektiv

Tekst: Christine Solbakken Thorvaldsen, andreårsstudent på bibliotek- og informasjonsvitenskap på OsloMet. Jeg deltok på kåringen av Årets bibliotek for første gang, og gjett om jeg ble imponert! Det var et flott og høytidelig arrangement i Fritt Ord sine lokaler, med stort publikum i salen og både tekst og sang som underholdning på scenen. Underholdningen ble … Fortsett å lese Kåringen av Årets bibliotek 2019 fra praksisstudentens perspektiv

10.1.2020

En ny lesepolitikk – fellesbrev til statsrådene

Etter inititativ fra NFFO er Norsk Bibliotekforening med på en felles henvendelse fra flere organisasjoner til statsrådene Trine Skei Grande, Jan Tore Sanner og Iselin Nybø om en ny lesepolitikk. Notatet inneholder fem punkter til utforming av en ny lesepolitikk. Handlingsplan for lesing Statusheving av norsk Videreføring og styrking av eksisterende lesetiltak Styrking av skolebibliotekene … Fortsett å lese En ny lesepolitikk – fellesbrev til statsrådene

9.1.2020

Trøndelag fylkesbibliotek er Årets bibliotek 2019!

Trøndelag fylkesbibliotek sitt arbeid for samisk språk er av stor og livsviktig betydning for de små samiske språkene i Sapmi, og for kulturelt språkmangfold i hele Norge. Trøndelag fylkesbibliotek ble kåret til Årets bibliotek 2019 i skarp konkurranse med Grimstad bibliotek og Deichman Grünerløkka, som alle har utmerket seg på hver sin måte. Trøndelag … Fortsett å lese Trøndelag fylkesbibliotek er Årets bibliotek 2019!

7.1.2020

Spørreundersøkelse – Norsk Bibliotekforening sine medlemssider

Er du personlig medlem i Norsk Bibliotekforening, og vil si din mening om våre medlemssider i Bok og Bibliotek? Du har mulighet til å vinne et Universal Presentkort på 500 kr! Christine Solbakken Thorvaldsen går 2. året på bibliotek- og informasjonsvitenskap på OsloMet, og er praksisstudent hos Norsk Bibliotekforening fra 2. januar – 5. februar. I den forbindelse gjør … Fortsett å lese Spørreundersøkelse – Norsk Bibliotekforening sine medlemssider

6.1.2020