Syv fikk stipend til Bibliotekmøte 2022

Syv bibliotekansatte har fått stipend fra Norsk Bibliotekforening og Biblioteksentralen for å delta på Bibliotekmøte 2022 i Oslo.

Bibliotekmøte arrangeres annethvert år, og er en viktig møteplass for bibliotekarer fra hele landet for påfyll av kunnskap, inspirasjon og nettverksbygging.

Bibliotekarer under 35 år som ikke har deltatt på Bibliotekmøte tidligere kunne søke på stipendet. Yngre ansatte ved bibliotekene har ofte ikke mulighet til å delta på større konferanser. På større bibliotek er det mange om beinet, og på mindre bibliotek er det ofte knapt med ressurser. Dette stipendet gjør at noen får anledning til å delta på Bibliotekmøtet for første gang.

Stipendet dekker reise, opphold, konferanseavgift og middag. De som har fått stipend er også invitert til egne møter med Biblioteksentralen og Norsk Bibliotekforening.

Vi fikk 14 gode søknader fra engasjerte bibliotekarer, og vi skulle ønske vi hadde mulighet til å dele ut stipend til alle.

Disse fikk stipend:

• Melissa Solvang, biblioteksjef Åsnes folkebibliotek
  • Kristina Tørå Solsvik, biblioteksjef Froland bibliotek
  • Lise Arinda Ruud, bibliotekar Handelshøyskolen BI, Trondheim
  • Ramona Isabell Wallin, biblioteksjef Hasvik folkebibliotek
  • Merethe Næss, ungdomsbibliotekar Sarpsborg bibliotek
  • Astrid Andreassen, biblioteksjef Bø bibliotek, Vesterålen
  • Preeti Seena Bhathal, skolebibliotekar Hop oppveksttun skole, Bergen

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Få med deg siste nytt fra oss!