Ord på overtid

– støtt afghanske ytringsfrihetsaktivster.

Norsk Bibliotekforening, avdeling Rogaland, har på siste styremøte vedtatt å støtte kampanjen Ord på overtid, med et beløp på 5000 kroner. Ord på overtid er en støtteaksjon, som Asker bibliotek og Sølvberget, Stavanger Kulturhus sammen har tatt initiativ til, for å vise solidaritet og støtte til forfulgte forfattere og andre skrivende mennesker i Afghanistan. Disse to bibliotekene, og flere andre bibliotek gir fire uker med gebyr / erstatninger, i støtte til ICORN og Norsk PEN sitt arbeid. ICORN og Norsk PEN jobber for ytringsfrihet, og for å hjelpe forfattere og journalister som må flykte, og eller leve i skjul for sine meninger.

Hvis du som medlem i Norsk Bibliotekforening ønsker å støtte aksjonen personlig, kan du Vippse så mye du vil til Norsk PEN sitt krisefond på nr. 589048. Merk overføringen med Bibliotek, så vet de at bidraget er en del av kampanjen. Vi i styret i NBF Rogaland ønsker å si takk til de som tok initiativet til kampanjen, og takk til alle de som på daglig basis jobber som helter for ytringsfrihet, og for mennesker på flukt.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Få med deg siste nytt fra oss!