Kronprinsesse Mette-Marit besøker Bibliotekmøtet

H. K. H. Kronprinsesse Mette-Marit besøker Bibliotekmøtet 2022, og vil være til stede under panelsamtalen Les for livet torsdag 24. mars kl. 10.15.

Foto: Jørgen Gomnæs / Det kongelige hoff.

Bibliotekmøtet 2022 arrangeres av Norsk Bibliotekforening, og går av stabelen 23.-24. mars. Her samles bibliotekarer, bibliotekledere og folk som jobber med lesing, kunnskap og litteratur. Kronprinsessen er Norsk Bibliotekforenings høye beskytter.

Les for livet
Tema for panelsamtalen “Les for livet”: Alle vet at lesing er viktig, men likevel er det mange som faller fra som lesere. Hva kan vi gjøre med det? Paneldeltakere er kultursjef i Västra Götaland Katti Hoflin, leseforsker ved UiO Tove Stjern Frønes og rådgiver i Viken fylkesbibliotek Troels Posselt. Journalist Yohan Shanmugaratnam vil lede samtalen.

Kronprinsessen har et stort engasjement for lesing og litteratur. Hun deltar på en rekke litterære arrangement i Norge og er en viktig ambassadør for norsk litteratur i utlandet.

   – Vi er glade for at Kronprinsessen vil være til stede under Bibliotekmøtet og for at hun er så opptatt av å spre leseglede. Bibliotekene er en bærebjelke når det gjelder litteraturformidling, sier Vidar Lund, leder i Norsk Bibliotekforening.

Under Bibliotekmøtet vil det være en rekke foredrag, debatter og seminarer om bibliotekets rolle i samfunnet, om mangfold, bærekraft, digitalisering og kunnskapsformidling. Norsk Bibliotekforening er en landsdekkende frivillig organisasjon for bibliotek og bibliotekbrukere, både for folkebibliotek, skolebibliotek og fagbibliotek.

Panelsamtalen Les for livet vil foregå på Clarion Hotel The Hub 24. mars kl. 10.15.

Program Bibliotekmøtet 2022

Akkreditering for presse
Kontakt rådgiver Mari Vannes innen tirsdag 22.3. kl. 12.00.
E-post: mv@norskbibliotekforening.no

Kontaktpersoner ved spørsmål