Eksklusiv omvisning på Nasjonalmuseets bibliotek!

• Dato: 8. desember 2021
  • Tid: kl. 15.00
  • Sted: Nasjonalmuseet
  • Pris: Gratis

NBF Oslo inviterer våre medlemmer til en samling før jul, med eksklusiv omvisning på biblioteket i det nye Nasjonalmuseet.

Resten av museet er ikke åpnet, men biblioteket har åpent for publikum. Biblioteket har allerede fått gode skussmål, og i Morgenbladet skrever Gaute Brochmann blant annet at det er et «utrolig behagelige rom å oppholde seg i», og at «et besøk i Nasjonalmuseets bibliotek, som i august ble den første delen av museet som åpnet for publikum, gir en følelse av overveldende kvalitet».

Det nye kunstfaglige biblioteket er et nytt og unikt tilbud i Oslo og Norge. Det skal være et faglig treffpunkt som er åpent for alle, enten man vil fordype seg eller bare stikke innom for å lese i et tidsskrift. Bibliotekets samling er knyttet til sentrale forskningsområder og arbeidsfelt ved museet. Det inneholder bøker, utstillingskataloger, tidsskrifter, auksjonskataloger og oppslagsverk innen bildekunst, arkitektur, design, kunsthåndverk og tilgrensende fagområder.

Bli med på omvisning i lokalene med erfarne bibliotekarer. Etter omvisningen inviterer vi til kaffe og boller i museets egne kafé, Bollebar.

For påmelding, send e-post med ditt navn til: kontaktnbfoslo@gmail.com

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Få med deg siste nytt fra oss!