Hvem blir Årets bibliotek 2019? Kom med forslag!

Årets bibliotek er den gjeveste prisen et norsk bibliotek kan få. Alle typer bibliotek kan bli kåret til Årets bibliotek. Alle som bruker bibliotek kan foreslå kandidater til prisen. Se statuttene for prisen her.

Du kan nominere kandidater ved å sende en epost til ce@norskbibliotekforening.no eller bruke skjemaet nederst på siden.

Merk: Vi har ingen offisiell minimumslengde på nominasjonene, men det er fint hvis du skriver litt om hvorfor akkurat ditt forslag bør vinne den gjeve prisen. Da får juryen mer å basere seg på.

Frist for å sende inn forslag er 25. oktober.

Å bli kåret til Årets bibliotek betyr å få viktig oppmerksomhet rundt biblioteket sitt. Nominasjon til prisen betyr også at politikere blir oppmerksomme på hva som foregår i biblioteket.

Å bli kåret til Årets bibliotek er viktig for det biblioteket som blir valgt. Årets bibliotek har vært kåret siden 1988. Både skolebibliotek, folkebibliotek, bibliotekbuss, fagbibliotek og høgskolebibliotek har mottatt prisen. Se tidligere prisvinnere her.

Stormen bibliotek vant Årets bibliotek 2018. Fra venstre: Jurymedlem Reinert Mithassel (leder Biblo Tøyen), Marie Sivertsen (Stormen), Trud Berg (leder Stormen), Sissel Hughes (Stormen), Mariann Schjeide (leder Norsk Bibliotekforening), jurymedlem Mette Møller (generalsekretær i Forfatterforeningen). Foto: Vibeke Røgler

Årets bibliotek 2019

• Forslagsstillar