Hvem blir Årets bibliotek 2018? Kom med forslag!

Årets bibliotek er den gjeveste prisen et norsk bibliotek kan få. Alle typer bibliotek kan bli kåret til Årets bibliotek. Alle som bruker bibliotek kan foreslå kandidater til prisen. Se statuttene for prisen her.

Du kan nominere kandidater ved å sende en epost til ce@norskbibliotekforening.no eller bruke skjemaet nederst på siden.

Merk: Vi har ingen offisiell minimumslengde på nominasjonene, men det er fint hvis du skriver litt om hvorfor akkurat ditt forslag bør vinne den gjeve prisen. Da får juryen mer å basere seg på.

Frist for å sende inn forslag er 26. oktober.

Å bli kåret til Årets bibliotek betyr å få viktig oppmerksomhet rundt biblioteket sitt. Nominasjon til prisen betyr også at politikere blir oppmerksomme på hva som foregår i biblioteket.

Å bli kåret til Årets bibliotek er viktig for det biblioteket som blir valgt. Årets bibliotek har vært kåret siden 1988. Både skolebibliotek, folkebibliotek, bibliotekbuss, fagbibliotek og høgskolebibliotek har mottatt prisen. Se tidligere prisvinnere her.

Biblo Tøyen vant Årets bibliotek 2017! Jurymedlem Tom Egeland, Mari Østby Kjøll (Biblo Tøyen), Kari Ravnaas (Deichmanske bibliotek), Einar Goksøyr Åsen (Biblo Tøyen), Mariann Schjeide (leder Norsk Bibliotekforening), Live Rasmussen (jurymedlem), Bjørnar Moxnes (jurymedlem), Reinert Mithassel (leder Biblo Tøyen).

Årets bibliotek 2018

• Forslagsstillar