Hva er Nasjonal bibliotekdag?

26. august 2015 vil Norge for første gang få sin egen bibliotekdag. Dagen skal løfte frem alle typer bibliotek over hele landet. Norsk Bibliotekforening er initiativtaker.

Denne dagen skal løfte bibliotekene frem, og sette søkelyset på den viktige samfunnsoppgaven bibliotekene utfører. Bibliotekene skal settes på kartet! Gjennom Nasjonal bibliotekdag vil Norsk Bibliotekforening la bibliotekene selv vise frem sitt mangfold. Dette gjelder alt fra små skolebibliotek til Nasjonalbiblioteket – fra heldigitale bibliotek til bokkassen i barnehagen.

Norsk Bibliotekforening er en interesseorganisasjon for bibliotek og bibliotekets brukere. Vi oppfordrer alle bibliotekbrukere til å melde seg på Facebook-arrangementet, og ta en tur innom sitt bibliotek 26. august. Vi oppfordrer alle bibliotek til å lage arrangementer og skape oppmerksomhet rundt sitt bibliotek 26. august.

Nasjonal bibliotekdag er for alle bibliotek: fagbibliotek, folkebibliotek, skolebibliotek, mobile bibliotek og andre bibliotek.  Ulike arrangementer og aktiviteter vil gå av stabelen denne dagen, og tanken er at bibliotekene skal få en god mulighet til å vise frem mangfoldet og bredden i sitt tilbud, til vanlige besøkende såvel som politikere og andre ansvarlige.

Ta gjerne kontakt med Kristin Storrusten, kommunikasjonsrådgiver i Norsk Bibliotekforening, hvis du har spørsmål om dagen.
E-post: Kristin@norskbibliotekforening.no

2 kommentarer om “Hva er Nasjonal bibliotekdag?

Det er stengt for kommentarer.