Nasjonal bibliotekdag

1. september er Nasjonal bibliotekdag.

nasjonal bibliotekdagNasjonal Bibliotekdag skal løfte frem alle typer bibliotek, alt fra små skolebibliotek til Nasjonalbiblioteket – fra heldigitale bibliotek til bokkassen i barnehagen.

Vil du besøke biblioteket ditt denne dagen eller skrive et leserinnlegg om hva bibliotek betyr for deg? Skeie ut med å låne en bok i en sjanger du vanligvis aldri leser? Skrive en Facebook-status om biblioteket du husker fra barndommen? Gå på et arrangement som et bibliotek i nærheten av deg arrangerer? Norsk Bibliotekforening er initiativtaker.

Hege Liadal, Stortingsrepresentant (A), er 1. vara i Norsk Bibliotekforenings hovedstyre. Foto: Tysvær folkebibliotek.
Bookface med Hege Liadal, Stortingsrepresentant (A), som er 1. vara i Norsk Bibliotekforenings hovedstyre. Foto: Tysvær folkebibliotek.
  • Vi oppfordrer alle bibliotekbrukere til å melde seg på Facebook-arrangementet, og ta en tur innom sitt bibliotek 1. september.
  • Vi oppfordrer alle bibliotek til å lage arrangementer og skape oppmerksomhet rundt sitt bibliotek 1. september.
  • Last ned logoen her. Den kan brukes fritt for å markere dagen slik du ønsker.