Medlemsfordel: Rabatt på Dagsavisen

Som medlem i Norsk Bibliotekforening får du 25 prosent rabatt på abonnement hos Dagsavisen.

Dagsavisen gir deg det daglige nyhetsbildet fra inn- og utland. Du får også de skarpeste pennene innen politikk, utenriks, kultur og sport. De har daglige temaseksjoner om blant annet personlig økonomi, bil og motor, reise, litteratur, musikk og mye mer.

Dersom du er samfunnsengasjert og ønsker å få noen nye perspektiver, er Dagsavisen et godt valg. Dagsavisen har i dag over 147.000 lesere.

Om abonnementet

Du kan selv velge det abonnementet som passer deg og dine leservaner best, enten det er å ha den hele uken, eller bare i helgen. Det er også mulig å endre abonnement i etterkant.

Dagsavisen kommer ut med avisbud om morgenen i Oslo, Akershus, Østfold, Vestfold, Buskerud, Telemark, Hedmark og Oppland. I resten av landet distribueres avisen med Posten.

For å oppnå medlemsprisen, må abonnementet bestilles på nett. Ditt medlemsnummer MÅ oppgis ved bestilling. Er du allerede abonnent, må du melde fra til Dagsavisen at du er medlem i Norsk Bibliotekforening.

Bestilling

Ukeabonnement

Med et ukeabonnement får du avisen levert hver dag hele uken mandag til lørdag, med en bred og fyldig helge-seksjon.

Trykk her for å bestille ukeabonnement.

Helgeabonnement

Med et helgeabonnement får du avisen levert torsdag, fredag og lørdag med en bred og fyldig helge-seksjon.

Trykk her for å bestille helgeabonnement.

Dagsavisens historie

Dagsavisens historie startet i 1884 da Christian Holtermann Knudsen grunnla en avis med hjertet i arbeiderbevegelsen, fellesskapet og hovedstaden. To år tidligere hadde han grunnlagt forløperen til LO og tre år senere var han med på å starte Arbeiderpartiet. Nesten 130 år senere er Dagsavisen partipolitisk uavhengig og fellesskapsverdiene er minst like viktige.

I 1991 solgte Arbeiderpartiet avisen til Norsk Arbeiderpresse. Senere, nærmere bestemt i 1997 fikk avisen navnet Dagsavisen og ble skilt ut fra A-Pressen.  Dagsavisen anno 2014 er fremdeles en pådriver for fellesskap og kunnskap og de største seksjonene i avisen er i dag hovedsakelig de samme som i 1884: nyheter, politikk, utenriks og kultur. Den har gått gjennom mange endringer og moderniseringsprosesser, men har ikke glemt arven fra tidligere tider.