Siste nytt Gå til nyhetsarkiv >

11.1.2018

Biblo Tøyen er Årets bibliotek 2017

Bilde kan fritt benyttes i redaksjonelle sammenhenger. På bildet: Jurymedlem Tom Egeland, Mari Østby Kjøll (Biblo Tøyen), Kari Ravnaas (Deichmanske bibliotek), Einar Goksøyr Åsen (Biblo Tøyen), Mariann Schjeide (leder Norsk Bibliotekforening), Live Rasmussen (jurymedlem), Bjørnar Moxnes (jurymedlem), Reinert Mithassel (leder Biblo Tøyen). Bare 10-15-åringer får nyte godt av Årets bibliotek. Biblo Tøyen gir lokalsamfunnet identitet … Fortsett å lese Biblo Tøyen er Årets bibliotek 2017

2.1.2018

Norsk Bibliotekforenings innspillsmøte til ny kulturmelding

Tid: Fredag 5. januar 2018 kl. 9.30-14.30 Sted: Bibliotekenes Hus, Alf Bjerckes vei 20, Oslo. Veibeskrivelse for tog, t-bane, buss, flybuss eller bil Program 9.30 Kaffe og mingling i besøksbiblioteket, 2. etasje 10.00 Velkommen ved leder Mariann Schjeide i Norsk Bibliotekforening Kåseri av forfatter Tom Egeland Orientering om ny kulturmelding ved avdelingsdirektør Øystein Strand i … Fortsett å lese Norsk Bibliotekforenings innspillsmøte til ny kulturmelding

14.12.2017

Valgkomiteens innstilling til hovedstyre 2018-2020

Innstillling fra Norsk BIbliotekforenings valgkomité til nytt hovedstyre og kontrollkomité. Hovedstyre og kontrollkomité skal velges på landsmøtet 14. mars 2018. Valgkomiteen har bestått av Kristine Abelsnes (leder), Harald Bøhn, Vidar Lund, Jannicke Røgler og Marit Andersen Somby. Eventuelle kommentarer og spørsmål kan rettes til valgkomiteens leder på e-post mabelsne@online.no eller telefon 480 80 130. Leder … Fortsett å lese Valgkomiteens innstilling til hovedstyre 2018-2020

30.11.2017

Pådriverprisen 2018 til Karen Birgitte Borud

Pressemelding 30. november 2017 Norsk Bibliotekforening tildeler Pådriverprisen 2018 til Karen Birgitte Borud på Verdal bibliotek. Pådriverprisen tildeles innovative ildsjeler som leder bibliotekfeltet videre. Karen Birgitte Borud, eller BiblioteKAREN som hun kaller seg selv, fremmer leselyst hos barn. Hun har fagkunnskap og evner å få med seg barna når hun fremfører teater eller leser høyt. … Fortsett å lese Pådriverprisen 2018 til Karen Birgitte Borud

16.11.2017

Berekraft i norske folkebibliotek

«Biblioteket er i seg selv et gjenbrukstiltak gjennom sin praksis» skriv Asker folkebibliotek om å bidra til FNs berekraftmål nr. 12 om ansvarleg forbruk og produksjon. Kartet viser korleis norske folkebibliotek bidreg til å oppfylle FN sine mål for berekraftig utvikling. Bruk nokre minutt på å bla deg rundt i det! Zoom inn og klikk … Fortsett å lese Berekraft i norske folkebibliotek

ArrangementerSe alle arrangementer >