Årets bibliotek 2017? Kom med forslag!

Årets bibliotek er den gjeveste prisen et norsk bibliotek kan få. Alle typer bibliotek kan bli kåret til Årets bibliotek. Alle som bruker bibliotek kan foreslå kandidater til prisen. Se statuttene for prisen her.

Du kan nominere kandidater ved å sende en epost til kontakt@norskbibliotekforening.no eller bruke skjemaet nederst på siden.

Merk: Vi har ingen offisiell minimumslengde på nominasjonene, men det er fint hvis du skriver litt om hvorfor akkurat ditt forslag bør vinne den gjeve prisen. Da får juryen mer å basere seg på.

Frist for å sende inn forslag er 25. oktober.

Å bli kåret til Årets bibliotek er viktig for det aktuelle biblioteket. Også nominasjon betyr at politikere blir oppmerksomme på hva som foregår. Årets bibliotek har vært kåret siden 1988. Både skolebibliotek, folkebibliotek, bibliotekbuss, fagbibliotek og høgskolebibliotek har mottatt prisen. Se tidligere prisvinnere her.

Realfagsbiblioteket vant årets bibliotek 2016! Fra venstre: Heidi Rustad (nestleder, Realfagsbibliotet), Mariann Schjeide (leder av Norsk Bibliotekforening), Bernhard Ellefsen (i juryen), Live Rasmussen (leder, Realfagsbiblioteket), Curt Rice (jurymedlem), Kristin Vinje (jurymedlem) og Brita Esaiassen (jurymedlem). Foto: Anna Kathinka Dalland Evans.

Årets bibliotek 2017

• Forslagsstillar