Vi elsker bibliotek – på Arendalsuka!

Du kan elske bibliotek hvis du er Ap-politiker som har kjempet mot filialnedleggelse. Bestefedre og barnebarn kan elske bibliotek både hver for seg og sammen.Du kan elske biblioteket hvis du leder AUF og hvis du er venstrepolitiker med ganske mange fingre med i deichmanspillet
Du kan selvfølgelig elske biblioteket hvis du jobber for barns beste som minister eller barneombud!Og barna elsker biblioteket, og hvis du stemmer grønt kan du også stemme på biblioteket.
Biblioteksjefer helt fra Kristiansand i sør til Arendal i, hm, sør… kan elske biblioteket! Forfatterdebutanter elsker naturligvis biblioteket!Generalsekretærer i Norsk Bibliotekforening er programforpliktet til å elske bibliotek! Tøffe gutter er ikke programforpliktet, men elsker likevel!Du begynner å skjønne trenden nå, men du kan altså elske biblioteket uansett om du jobber i Kulturrådet eller leder en fagforening. Det er nesten magisk!
Hvis du er så glad i biblioteket at du må hente kameraten din så han også kan bli tatt bilde av, kan du elske biblioteket. Og heldigvis kan du elske biblioteket hvis du leder Stortingets familie- og kulturkomité!Du kan elske biblioteket hvis du er barne- og ungdomsbibliotekar eller stemmer Senterpartiet.Alle kan elske biblioteket! Også hvis de leder fagforeninger! Hvis du er nestleder i et parti med hjerte i logoen kan du faktisk gi hjertet til biblioteket. Og selv om du bytter parti og nå er opptatt med å lede Arendalsuka, kan du holde fast i kjærligheten til biblioteket. Hey girl, møtes vi på biblioteket?

Hey girls and boys and folk flest, visste du at fiskeriministre også elsker biblioteket? Sykepleiere elsker biblioteket! Stortingsrepresentanter elsker biblioteket! Alle elsker biblioteket!Takk og lov kan du elske biblioteket hvis du er teatersjef og samfunnsdebattant. Og selvfølgelig får du elske biblioteket hvis du er på full fart mellom arrangementer og bare MÅ stoppe for å bli tatt bilde med plakat!

Elsker du bibliotek? Ta ditt eget bilde!

Skriv ut og ta bilde av deg selv og andre! Kanskje kan biblioteket eller skolen ha sitt eget fotohjørne? Bruk gjerne #vielskerbibliotek i sosiale medier.