Hvor er Årets bibliotek 2016? Hjelp oss å lete.

Årets bibliotek er den gjeveste prisen et norsk bibliotek kan få. Alle typer bibliotek kan bli kåret til Årets bibliotek.

Alle som bruker bibliotek kan foreslå kandidater til prisen. Se statuttene for prisen her.

Du kan nominere kandidater ved å sende en epost til nbf@norskbibliotekforening.no eller fylle inn skjemaet nederst på denne siden.

Merk: Vi har ingen offisiell minimumslengde på nominasjonene, men det er fint hvis du skriver litt utførlig om hvorfor akkurat ditt forslag til bibliotek bør vinne denne gjeve prisen. Da får juryen mer å basere seg på.

Frist for å sende inn forslag er 1. november.

Å bli kåret til Årets bibliotek betyr å få viktig oppmerksomhet til det gode som skjer i biblioteket. Nominasjon til prisen betyr at politikere blir oppmerksomme på hva som foregår i biblioteket.

Årets bibliotek har vært kåret siden 1988, og skaper positiv oppmerksomhet rundt bibliotek. Både skolebibliotek, folkebibliotek, bokbuss, fagbibliotek og høgskolebibliotek har mottatt prisen. Se alle tidligere prisvinnere her.

Årets bibliotek 2015 er Berg folkebibliotek. Fra venstre: Ingrid Bjørkli Jansen, rektor på Berg skole, Mariann Schjeide leder i Norsk Bibliotekforening, Brita Esaiassen bibliotekar på Berg folkebibliotek, Kristin Strand Iden, biblioteksjef i Lenvik, og Kristin Vinje, stortingsrepresentant og jurymedlem for Årets bibliotek.
Årets bibliotek 2015 ble Berg folkebibliotek. Fra venstre: Ingrid Bjørkli Jansen, rektor på Berg skole, Mariann Schjeide leder i Norsk Bibliotekforening, Brita Esaiassen bibliotekar på Berg folkebibliotek, Kristin Strand Iden, biblioteksjef i Lenvik, og Kristin Vinje, stortingsrepresentant og jurymedlem for Årets bibliotek 2015.

arets-bibliotek_logo

En kommentar om “Hvor er Årets bibliotek 2016? Hjelp oss å lete.

Det er stengt for kommentarer.