Nasjonal bibliotekdag: Materiell

Norsk Bibliotekforening har ikke kapasitet til å sende ut fysisk materiell til alle som skal gjøre noe på Nasjonal bibliotekdag, men vi oppfordrer alle til selv å lage det materiell de ønsker seg. Plakater, T-skjorter, bokmerker, ballonger, buttons, brosjyrer, vimpler, krus eller bokbind!

Alle som markerer Nasjonal bibliotekdag kan fritt benytte logoer, farger og bilder til hva de vil. Lager du noe morsomt? Vis det til oss! Bruk emneknagg #bibliotekdag eller del bilder på vår Facebook-side eller send bilder til oss på epost så viser vi det frem! Husk å spørre de du fotograferer om det er ok å dele bildet på nett.

Her finner du logo for Nasjonal bibliotekdag og Norsk Bibliotekforening.

Grafisk profil

CMYK-fargar: gul 8-12-82-0 / ljos turkis 36-4-16-5 / mørk turkis 68-12-38-6 / grøn 53-5-80-9

Skrifttypar: Penelope Anne, Impact. Logo: Green Eggs and Spam.

nasjonal bibliotekdag

Plakatar

A3-format, JPG. Kan også brukes på t-skjorter og annet. Trenger du enda større oppløsning? Si fra til oss.

gratis bøker

Klikk her for pdf-versjon: Gratis bøker hele dagen

nasjbibdag bære

Klikk her for pdf-versjon: Ta så mye informasjon du kan bære

nasjbibdag klem

Klikk her for pdf-versjon: Klem en bibliotekar

nasjbibdag tre

Klikk her for pdf-versjon: Ta tre betal for null

Enkle plakatar

Gjør det enkelt: Last ned desse enkle Word-filene, fyll inn for ditt arrangement og vips har du eit program eller ein plakat du kan skrive ut og henge opp eller dele ut.

Buttons

Her er to buttons-forslag! Hvis du vil kan du skrive ditt biblioteknavn inni sirkelen, eller årstall.

nasjonal bibliotekdag

button-eg-elskar-bibliotek-liten